fredag, mars 20, 2009

Present till mig själv

Jag hade en liten stund över i onsdags innan jag skulle hämta Linus från innebandyträningen. Då slank jag in en på Garnverkets stickcafé för att se vilka stickkompisar som var där och det var rätt så många. Om det var en slump eller mening att jag skulle titta in på Garnverket vet jag inte. De har fått en ny laddning av deras Gotlandsull och där fanns ett gäng mörkröda härvor som det stod mitt namn på (det stod också Anita, en säker källa säger att det finns fler)Jag har länge spanat in en långkofta stickad i halvpatent och har sagt så fler har hört att den vill jag ha i rött. Jag var dock tvungen att sova på saken och när jag gjort det så bestämde jag mig för att det här garnet är en present/belöning till mig själv. Jag har fått ett nytt jobb och kommer att börja där i slutet av april.

2 kommentarer:

Stickfantomen sa...

Vilken läcker färg! Ja klart att det stod ditt namn på de härvorna. Ska bli kul att åter ses på Grötö.

Anonym sa...

Det ska verkligen bli kul att träffas igen! Jag längtar nu till stickgememskapen och havet. Vi ses!