lördag, juni 27, 2009

Alla goda ting börjar på S

Sommar Sol Semester Stickning.....


Idag är min första semesterdag och jag har precis njutit av morgonkaffet i ute i solen. Efter en allt för intensiv vår med byte av jobb och min svärmors bortgång ser jag nu fram emot 4 veckors ledighet. Vädret kan inte börja bättre och när övrga familjen vaknar ska vi packa matsäck för att sedan ut och bada hela dan!
Jag har på morgonen nystat garn till Sticka´s mysteriestickning - en härva rött (!) merinosilke 1400 m!! Eller som maken säger fascinerat - "Hur kan det få plats 1,4 km garn i den där härvan?"

Den här härvan trasslade sig inte och gick att nysta med hjälp av nystmaskinen - det var första gången för min del som det gick så lätt! Nu återstår att hitta en tunn virknål till pärlorna som ska stickas in.

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Vilket härligt sätt att börja semestern på!

Anonym sa...

Äntligen ett nytt inlägg! Har kollat varje dag.
Visst är det härligt med sommar. Line

Inger sa...

Välkommen tillbaka i cyberrymden.Hoppas du får en skön semester.