måndag, juli 20, 2009

Semesterhälsningar

Här kommer semesterhälsningar från Gotland. Ett tag i lördags trodde jag att vi skulle missa färjan från Oskarshamn. Vi hamnade i otroliga trafikköer några mil innan Hultsfred då vi insåg att tiotusentals besökare var på väg till Metallicas konsert. Trafiken rullade i max 10 km/tim. Med hjälp av GPS:en hittade vi en smal väg genom skogen och kom i fram i tid till färjan.
Vi har sol, moln, regn och åska om vart annat. Igår fick vi några underbara timmar i solen på Fårö.
Mysteriestickningen fortskrider och jag är på del 5. Min koftstickning med Gotlandsullen känner sig nog hemma här på Gotland, för den växer varje dag. Den är en bra bilstickning!
Idag åker vi söderut och hälsar på några kompisar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad mysigt, vädret rår ingen på men sysselsättning lär ni hitta ändå. Jag kommer inte hem denna sommar, jobbet tar all min tid men det blir en tur över i vinter istället. Ha det så mysigt. C

Inger sa...

Bland annat en av söner var i Hultsfred,men de åkte tidigt på morgonen.När vi ska till Oskarshamn åker vi oftast in mot Vena och Kristdala man kan också sedda från Vimmerby över Tuna.