fredag, juli 17, 2009

Nu har del 5 i mysteriestickningn kommit. Jag är inte riktigt klar med del 4 ännu - det är långa dryga varv.
De senaste dagarna har det varit målarväder så armarna har inte riktigt orkat att sticka. Igår var jag och barnen tillsammans med kusinerna i Skara sommarland. Hyfsat väder och en härlig dag!
Jag hade med min koftstickning, men det blev inte många maskor stickade. Jag känner mig inte riktigt nöjd med garnet. Jag har tidigare köpt gotlandsull från Garnverket och varit så förtjust i garnet. Garnet är nu annorlunda, dels på grund av att det även innehåller lammull men jag föredrar när ullgarnet "lever lite mer". Det här garnet är lite för slätstruket för min smak. Nästa vecka kommer jag att göra några spännande garnutflykter på Gotland - vi får se vad som kommer med hem!?

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Oj, vad sjalen växer! Fin!

trollmamman sa...

Jag blir bara mer o mer sugen på att använda mitt röda merinosilke till en sådan här sjal :-) Vilken färg har du på dina pärlor? *beslutsångest*

Annette sa...

Jag använder en blandning av röda, rosa och vita pärlor. De var blandade så i pärlburken.